ایکسری و سیستم های بازرسی آریوتک

راهـــــکار دانــــــش بنیــــــان امنیــــــــت

02144716504  -  info@xrayariotek.ir

چطور از یک راکت بازرسی دستی برای بازرسی بدنی استفاده کنیم​​​​​​​؟

اگر برای شما هم سوال پیش آمده که چطور از یک راکت بازرسی دستی برای بازرسی بدنی استفاده کنیم ؟ در ادامه به این سوال پاسخ می دهیم. از راکت بازرسی بدنی ساخت گستر امروزه در در ایست بازرسی های مدارس، فرودگاه ها، مراکز قضائی، آزمون های مدارس- دانشگاه ها- کنکور، زندان ها و موسسات نظامی و.. مورد استفاده قرار می گیرد. راکت بازرسی بدنی دستی با نام فلزیاب دستی امنیتی نیز شناخته می شود.
راکت بازرسی دستی بیشتر مواقع همراه با گیت بازرسی نفر رو مورد استفاده قرار می گیرد. زمانی که زنگ هشدار گیت فلزیاب به صدا در می آید برای بازرسی دقیق تر افراد از راکت بازرسی دستی استفاده می شود.
 
راکت بازرسی دستی چگونه کار می کند؟
در پاسخ به این سوال که راکت بازرسی دستی چگونه کار می کند باید گفت که از راکت بازرسی دستی برای پی بردن حضور اجسام فلزی با استفاده از میدان های الکترومغناطیسی مورد استفاده قرار می گیرد. یک راکت بازرسی فلزیاب دارای دو قسمت اصلی می باشد یکی از این قسمت ها سیم پیچ فرستنده است که میدان الکترومغناطیسی ایجاد می کند و دیگر قسمت این راکت سیم پیچ گیرنده است که وظیفه تشخیص دادن میدان الکترومغناطیسی ایجاد شده را دارد. میدان الکترومغناطیسی که در اطراف سیم پیچ  فرستنده ایجاد می شود حدودا بیست سانتی متر از راکت بازرسی به بیرون امتداد دارد.  زمانی که راکت بازرسی دستی از روی بدن شخصی عبور می کند، اگر فرد با خود یک جسم فلزی همراه داشته باشد و در میدان الکترومغناطیسی تولید شده قرار بگیرد، و در اطراف جسم فلزی پنهان شده میدان الکترومغناطیسی بیشتری تولید می شود و این نیرو الکترومغناطیسی جدید توسط قسمت دوم راکت بازرسی دستی یا همان سیم پیچ گیرنده شناسایی می شود و این کار باعث به وجود آمدن هشدار توسط راکت بازرسی دستی برای مسئول امنیتی می شود.
این راکت بازرسی دستی، نشانگر های مختلف هشداری از جمله آلارم های صوتی قابل انتخاب و همراه با لرزش، LED های دیداری را با کیفیت بالا ارائه می دهد. بهترین راکت بازرسی دستی نیازی به تنظیم دستی ندارد و به صورت خودکار تنظیم می شود.  از ویژگی های راکت بازرسی دستی می توان به وزن پایین آن ها، طراحی اقتصادی، استفاده از یک باتری 9 ولت که حدود 80 ساعت می تواند مداوم کار کند.

بازرسی بدنی افراد به وسیله راکت بازرسی دستی:
بازرسی بدنی افراد به وسیله راکت بازرسی دستی به دلیل ارزان بودن آن بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. برای افزایش امنیت مراکز مختلف و ایست های بازرسی از دستگاه بازرسی دستی استفاده می شود. از راکت بازرسی دستی در مکان هایی که آوردن موبایل و لوازم الکترونیکی در آن ها ممنوع است مانند مراکز آموزشی، آزمون های کنکور مورد استفاده قرار می گیرد. راکت های بازرسی دستی با کیفیت و دقت بالا می توانند کالایی مانند چاقو، اسلحه های مخفی، داروهایی که با فویل بسته بندی شده اند و دیگر اشیاء فلزی مخفی شده را شناسایی کنند.
توجه داشته باشید که راکت بازرسی دستی جزء راکت های حرکتی می باشد در صورتی که راکت ثابت باشد و حرکتی نکند صدای هشداری ایجاد نمی شود. مسئول امنیتی که از راکت بازرسی دستی استفاده می کند باید توجه داشته باشد که اسکنر را روی شئ مورد نظر حرکت دهد تا راکت بتواند آن را شناسایی کند. در نتیجه اگر راکت فلزیاب دستی حرکت نکند اجسام فلزی که مخفی شده اند باعث به وجود آمدن میدان های الکترومغناطیسی بیشتری نمی شوند و در نتیجه قابل تشخیص نمی باشند.
مسئول امنیتی در هنگام استفاده از راکت بازرسی دستی نیازی ندارد که جسم فلزی را لمس کند فقط با تکان دادن دستگاه، حتی از روی لباس افراد آن را تشخیص می دهد. راکت بازرسی دستی نزدیک به بدن عبور می کند و نیازی به لمس وجود ندارد و از همان جا می تواند آن ها را تشخیص دهد.

توصیه های لازم در هنگام بازرسی بدنی توسط راکت بازرسی دستی:
در ادامه به توصیه های لازم در هنگام بازرسی بدنی توسط راکت بازرسی دستی می پردازیم که افراد و مسئولین امنیتی باید به آن ها توجه کنند.

  • همیشه با ادب و رفتار خوب از خود نشان دهید.

  • دقت کنید که اگر کسی سعی در پنهان کردن چیزی دارد ممکن است قصد پرت کردن حواست شما را داشته باشد.

  • یادتان باشد که استفاده از راکت بازرسی دستی یک کار بسیار مهم است.

  • همیشه در نظر داشته باشید که فردی که مورد بازرسی قرار می گیرد از بازرسی خود آگاه باشد.

  • همیشه مطمئن شوید که فردی برای بازرسی جایی ایستاده باشد که از هر طرف بتوانید به او نزدیک شوید.

  • با دقت قسمت تنه و پاها و جلوی فرد را اسکن کنید، در هنگام اسکن کردن به جیب ها و خط کمربند حتما توجه کنید.

  • در هنگام اسکن کردن پشت فرد اول از پشت سر تا انتهای پاشنه یک پا را اسکن کنید بعد پای دیگر را نیز از پشت سر تا انتهای پاشنه و بازوها را نیز اسکن کنید.

  • به قسمت های مانند : مچ ها ، خط کمربند ، جیب ها و زیر بغل توجه ویژه ای داشته باشید.

  • زمان اسکن قسمت سر حتما به مدل موهای حجیم شده و پوشاننده هایی مثل کلاه دقت نمایید.

  • به هیچ عنوان س نکنید که بین پاهای مردان یا زنان را بازرسی کنید.

  • به هیچ وجه راکت بازرسی بدنی را جلوی صورت فرد قرار ندهید.

  • همیشه هنگام بازرسی ، اشیاء فلزی که باعث به وجود آمدن هشدار خطر می شوند مثل سگک کمربند را مورد بررسی قرار دهید.

  • اگر از قسمت جیب شخصی زنگ هشدار دریافت کردید از فرد بخواهید که محتوای داخل جیب خود را بر روی میز خالی کند و دوباره شما جیب را اسکن کنید و به صورت لمسی و دیداری محتوای داخل جیب شخص را مورد بررسی قرار دهید.

  • توجه داشته باشید که احتیاجی به تماس با بدن اشخاص نیست و فقط کافیه است که راکت بازرسی بدنی را نزدیک به لباس آن ها بدون تماس و برخورد با شخص تکان دهید.

۵
از ۵
۵ مشارکت کننده

نیاز به مشاوره رایگان دارید؟ با ما تماس بگیرید!

۰۲۱-44716504

شماره تماس آریوتک برای مشاوره در مورد ایکسری

محصولات آریوتک