ایکسری و سیستم های بازرسی آریوتک

حضور شرکت رایان رشد افزار در نمایشگاه صنعت پست

نمایشگاه صنعت پست، لجستیک، تجارت الکترونیک و صنایع وابسته با حضور زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات،محمود لیایی مدیرعامل شرکت‌ملی‌پست و جمعی از مسئولان وزارت ارتباطات و سایر سازمانها؛ شرکتهای دانش بنیان و استارتاپی عضو مرکز نوآوری پست و شرکت های خصوصی افتتاح شد‌ .

 

 

شرکت رایان رشد افزار با نمایش دستگاه های ایکس بازرسی آریوتک خود در این نمایشگاه حاضر شد.دستگاه ایکس ری چمدانی و کارگو آریوتک در ابعاد مختلف به نمایش درآمد و راه حل های امنیتی برای شرکت های پستی ارائه شد.

 

 

با توجه به سوءاستفاده برخی سودجویان برای واردات غیرقانونی انواع کالا از طریق پست، طی هفته‌های اخیر از مجموعه‌های ارسال پست و همچنین دفاتر پست‌های بین المللی در فرودگاه بین المللی حضرت امام خمینی (ره) بازدید به عمل آمد و متاسفانه مواردی از ارسال کالاهای قاچاق در پوشش مرسوله‌های پستی مشاهده می شود.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران گفت: با توجه به این مشاهدات و به دنبال تفاهم نامه شرکت پست و ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز مقرر شد کلیه مرسوله‌های پستی که از خارج از کشور وارد می‌شود در هر ابعاد و اندازه‌ای توسط دستگاه‌های ایکس‌ری مورد بازرسی قرار گیرد.

وی ادامه داد: در همان بازرسی انجام گرفته از دفاتر پستی خارجی در فرودگاه امام، یک محموله دارویی قاچاق از یکی از مرسوله‌های خارجی شناسایی و کشف شد.

در حال حاضر تمام مرسوله‌ها در فرودگاه امام خمینی (ره) و مهرآباد تهران توسط دستگاه‌های بازرسی ایکس‌ری، بازبینی می‌شود و در صورت برخورد با موارد مشکوک، این مرسوله‌ها در حضور نماینده شرکت پستی مسئول، باز شده و محتوای آن‌ها بازرسی می‌شود.

به گفته دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران در صورت کشف موارد اینچنینی، مسئولیت کالاهایی که بدون اخذ عوارض گمرکی وارد شده باشند با شرکت پستی حامل این محموله بوده و در مواردی که کالای ممنوعه در قالب مرسوله‌های پستی وارد کشور شده باشند، پرونده قضایی تشکیل می‌شود.

 

 

در نمایشگاه صنعت پست تمام اکوسیستم صنعت پست گرد هم آمدند تا ضمن تبادل دانش میان بازیگران فعال آن، بازدیدکنندگان نیز با دستاوردهای مهم این صنعت آشنا شوند.

لیائی - مدیر عامل شرکت ملی پست در این مراسم اظهار کرد: امیدواریم که با تلاش و پشتکار خود بتوانیم در سالهای آینده این‌نمایشگاه را به صورت پربارتر برگزار کنیم و شاهد حضور بخش‌های خارجی نیز در این رویداد باشیم.

وی با بیان اینکه همواره ما با شعار “پست برای همه” درتلاشیم بتوانیم شاهد رشد و شکوفایی و تنومندی پست در سراسر کشور باشیم، ادامه داد:  تلاش می‌کنیم که ادبیات پست را به ادبیات صنعت پست در سطح کشور اضافه کنیم تا بتوانیم زمینه ساز سرمایه گذاری برای جوانان در کل کشور باشیم.

او خاطر نشان کرد: ذائقه مردم در کشور و پس از دوران‌ کرونا به سمت تجارت الکترونیک و خریدهای اینترنتی گرایش یافته و ما در تلاشیم با ارتقای لجستیک توان پاسخگویی به خواسته‌های هموطنان را داشته باشیم.

در ادامه این همایش همچنین محمد موسوی - معاون صنایع ماشین آلات و تجهیزات وزارت صمت - گفت: شرکت ملی پست به عنوان یک مکمل، توسعه دهنده و تکمیل کننده جاهای خالی اقتصاد دیجیتال و تجارت الکترونیک جایگاه خاصی برای خود تعریف کرده است. امیدواریم در نمایشگاه سال بعد شاهد افتتاح طرح‌های خوبی در حوزه پست باشیم.

وی افزود: این شرکت روش‌های سنتی را کنار گذاشته و ما هم به عنوان وزارت صمت به وزارت ارتباطات در توسعه شرکت‌های دانش بنیان کمک خواهیم داشت.

همچنین بهزاد شیری - مدیرعامل پست بانک ایران - با اشاره به اینکه مهار تورم با کاهش هزینه‌های مبادلات و رونق تولید با ارائه خدمت مفید و موثر برای تولید کننده رقم می خورد، گقت: این اتفاق با همگرایی دستگاه های زیر مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از برگزاری نخستین نمایشگاه صنعت پست کشور خبر داد و این رویداد را گامی مهم در جهت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در توسعه خدمات پستی و هوشمندسازی پست خواند.

عیسی زارع‌پور با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایرانی خود افزود: دوشنبه، ان‌شالله اولین نمایشگاه صنعت پست کشور با حضور فعالان این صنعت برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: این نمایشگاه گامی مهم در جهت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در توسعه خدمات پستی وهوشمندسازی پست خواهد بود.

 

 

و در ادامه گفتگو با "محمدرضا قادری" رئیس مرکز نوآوری پست و دبیر علمی نمایشگاه صنعت پست پیرامون اهداف و دستاوردهای برگزاری نخستین نمایشگاه صنعت پست، لجستیک هوشمند ، تجارت الکترونیک و صنایع وابسته

 

 

۵
از ۵
۵ مشارکت کننده

نیاز به مشاوره رایگان دارید؟ با ما تماس بگیرید!

۰۲۱-44716504

شماره تماس آریوتک برای مشاوره در مورد ایکسری

محصولات آریوتک