ایکسری و سیستم های بازرسی آریوتک

ایکس ری ایرانی و ساخت دستگاه‌های بازرسی و امنیتی در کشورمان

ایکس ری ایرانی و ساخت دستگاه‌های بازرسی و امنیتی در کشورمان
ایکس ری بازرسی بار چمدانی فرودگاهی ایرانی ایکس ری به عنوان یکی از ابزارهای تشخیصی پرتونگاری، به صورت گسترده در فرودگاه‌ها جهت بررسی بارهای چمدانی و کیفیت بسته‌های مسافران استفاده می‌شود. در ایران نیز، شرکت آریوتک با تولید دستگاه‌های ایکس‌ری برای بازرسی بار در فرودگاه‌ها و مراکز مختلف به صورت فعالیت داخلی و صادراتی مشغول به کار است. این دستگاه‌ها قابلیت تشخیص مواد مخدر، سلاح و انواع محصولات ممنوعه دیگر را دارا هستند و می‌توانند به عنوان یکی از ابزارهای مؤثر در جلوگیری از قاچاق کالا و امنیت بار در فرودگاه‌ها مورد استفاده قرار گیرند.
ادامه مطلب

آتلیه چک و خنثی سازی سبک E.O.D

آتلیه چک و خنثی سازی سبک E.O.D
سیستم بازرسی و تشخیص فوری و انعطاف پذیر متحرک و مستقل شرکت رایان رشد افزار، یکی از روش‌های پیشرفته و کارآمد در بازرسی و تشخیص امنیتی محموله‌ها و کالاهای وارداتی در فرودگاه‌ها، بنادر و مناطق حساس دیگر است. این سیستم در قالب یک کامیونت (ون) ایسوزو برای استفاده در مناسبت‌های خاص و در محل‌های مختلف به کار می‌رود.
ادامه مطلب

امنیت روسیه و اهمیت سیستم های بازرسی مسافران

امنیت روسیه و اهمیت سیستم های بازرسی مسافران
تصاویر پرتو ایکس در بازرسی بسته‌های مسافران در فرودگاه‌های روسیه به کار می‌روند. با استفاده از این تصاویر، محتویات بسته‌ها و کیف‌های مسافران برای شناسایی مواد مخدر، مواد منفجره، اسلحه و سایر اشیاء مشکوک بررسی می‌شود.
ادامه مطلب

تصاویر پرتو ایکس و عملکرد دستگاه‌های ایکس ری بازرسی چمدانی و فرودگاهی

تصاویر پرتو ایکس و عملکرد دستگاه‌های ایکس ری بازرسی چمدانی و فرودگاهی
تصاویر پرتو ایکس یا تصاویر X-ray، تصاویری هستند که با استفاده از پرتوهای ایکس (X-ray) تولید می‌شوند. این پرتوها، به دلیل قابلیت نفوذ کردن از طریق مواد جامد، در صنعت به عنوان یک روش برای بازرسی و شناسایی خطاها و عیوب در قطعات صنعتی، محصولات پزشکی و بسته‌ها و کیف‌های مسافران در فرودگاه‌ها استفاده می‌شوند
ادامه مطلب

گیت فلزیاب بازرسی 33 زون

گیت فلزیاب بازرسی 33 زون
این دستگاه با داشتن ۳۳ زون شناسایی، امکان شناسایی وسایل فلزی را با دقت بالا فراهم می‌کند. این زون‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که بتوانند به صورت جداگانه و به صورت همزمان، هر نوع وسیله فلزی را شناسایی
ادامه مطلب

گیت کنترل تردد چگونه کاهش هزینه‌های سازمانی کمک می کند؟

گیت کنترل تردد چگونه کاهش هزینه‌های سازمانی کمک می کند؟
1- کاهش هزینه‌های نیروی انسانی: با نصب گیت کنترل تردد، نیاز به حضور نیروی انسانی در درب‌ها به منظور کنترل ورود و خروج افراد کاهش می‌یابد. در نتیجه، هزینه‌های مربوط به حقوق و دستمزد کارکنان کاهش می‌یابد. 2- کاهش هزینه‌های مربوط به سرقت و آسیب‌های جانی و مالی: با نصب سیستم گیت کنترل تردد، می‌توان از سرقت، آسیب‌های جانی و مالی جلوگیری کرد. در نتیجه، هزینه‌های مربوط به تعمیرات و بازسازی برای جبران خسارات کاهش می‌یابد.
ادامه مطلب

آشکارساز امنیتی ایکس ری و قوانین حریم شخصی

آشکارساز امنیتی ایکس ری و قوانین حریم شخصی
آشکارساز امنیتی ایکس ری (X-ray Security Scanner) یک دستگاه بازرسی امنیتی است که با استفاده از پرتو ایکس، تصاویر داخلی اشیاء را به تصویر می کشد و این امکان را به بازرسان می دهد تا محتویات داخلی آنها را بررسی کنند. این دستگاه برای بازرسی محتویات بسته ها، کیف ها، چمدان ها، جعبه ها و سایر اشیاء مورد استفاده قرار می گیرد. از آنجا که این دستگاه قابلیت تصویربرداری داخلی را دارد، می تواند به صورت موثری در کاهش جرائم مرتبط با حمل و نقل مواد مخدر، سلاح ها، انفجاری ها و سایر اشیاء خطرناک به کمک رفته و امنیت عمومی را تضمین کند.
ادامه مطلب

سفر حج و اهمیت برقراری امنیت

سفر حج و اهمیت برقراری امنیت
اهمیت برقرای امنیت در سفر حج برقراری امنیت در سفر حج، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. سفر حج به دلیل جمعیت بسیار زیادی که هر ساله به سمت مکه و مدینه حرکت می‌کنند، به یکی از بزرگترین مراسم‌های مذهبی در جهان تبدیل شده است. با این حال، این تعداد بسیار زیاد افراد، چالش‌های امنیتی زیادی را برای مسئولان امنیتی و سازمان‌های مرتبط با سفر حج به وجود آورده است. از این رو، برقراری امنیت در سفر حج، اهمیت بسیار بالایی دارد. برقراری امنیت در سفر حج، از چند جنبه مهمی همچون: ۱- حفظ امنیت و سلامت جانی حجاج، ۲- حفظ امنیت و سلامت مالی و اموال حجاج، ۳- جلوگیری از وقوع حوادث ناگوار و تأمین امنیت عمومی،
ادامه مطلب

فلزیاب کنکور (Hand Held Metal Detector)

فلزیاب کنکور (Hand Held Metal Detector)
فلزیاب کنکور یا همان دستگاه هند هلد متال دتکتور (Hand Held Metal Detector) یک دستگاه الکترونیکی است که برای شناسایی فلزات در کنترل امنیتی و بازرسی و تفتیش اشیاء و افراد به کار می‌رود. این دستگاه با استفاده از راکت‌های بازرسی فلزی، فلزات را تشخیص می‌دهد. دستگاه هند هلد متال دتکتور عمدتا برای کنترل امنیتی در محل‌هایی مانند فرودگاه، ایستگاه‌های راه‌آهن، مراکز خرید، بانک‌ها، مدارس و دانشگاه‌ها به کار می‌رود.
ادامه مطلب

قیمت دستگاه ایکس ری + خرید

قیمت دستگاه ایکس ری + خرید
قیمت دستگاه‌های ایکس ری بازرسی از چند هزار دلار تا چند صد هزار دلار متفاوت است. برای مثال، یک دستگاه ایکس ری کوچک با کاربرد پزشکی ممکن است حدود چند هزار دلار قیمت داشته باشد، در حالی که یک دستگاه ایکس ری بزرگ با کاربرد صنعتی ممکن است قیمتی در حدود چند صد هزار دلار داشته باشد. لازم به ذکر است که برای دستگاه‌های پیشرفته‌تر و با کیفیت بالاتر، قیمت بیشتری پرداخت می‌شود.
ادامه مطلب

راهکار های کنترل تردد

راهکار های کنترل تردد
کنترل تردد یکی از مهمترین چالش‌هایی است که در بسیاری از سازمان‌ها، شرکت‌ها، نهادهای دولتی و مراکز مختلف مدیریتی و امنیتی با آن مواجه هستند. در ادامه، چند راهکار برای کنترل تردد را برای شما معرفی می‌کنیم: ۱. استفاده از دستگاه‌های حضور و غیاب: این دستگاه‌ها معمولاً با استفاده از تکنولوژی‌هایی مانند کارت‌خوان و اثر انگشت، به ثبت ورود و خروج پرسنل و بازدیدکنندگان می‌پردازند. ۲. استفاده از دوربین‌های نظارتی: این دوربین‌ها معمولاً در ورودی‌ها و خروجی‌های مختلف نصب می‌شوند و امکان شناسایی تصاویر دسترسی به مکان‌های مختلف را فراهم می‌کنند.
ادامه مطلب

دستگاه بازرسی و معرفی خلاصه‌ای از سه مقاله مرتبط با آن

دستگاه بازرسی و معرفی خلاصه‌ای از سه مقاله مرتبط با آن
دستگاه‌های بازرسی و امنیتی در حوزه‌های مختلف، از جمله حوزه امنیتی فرودگاهی و امنیت مرزی، برای شناسایی و تشخیص مواد مخدر، مواد منفجره، سلاح‌های غیرقانونی، و موارد دیگر که به امنیت جامعه تهدید می‌کنند، استفاده می‌شوند. در زیر، به معرفی و توضیح کاربرد دستگاه‌های بازرسی و امنیتی مختلف پرداخته شده است: ۱. دستگاه بازرسی پرتو ایکس (X-ray Inspection System): این دستگاه برای شناسایی مواد مخدر، مواد منفجره، سلاح‌های غیرقانونی و موارد دیگر در بسته‌ها و بارهای مسافرین و ارسالی‌ها استفاده می‌شود.
ادامه مطلب

دستگاه ایکس ری فرودگاه امام خمینی

دستگاه ایکس ری فرودگاه امام خمینی
دستگاه ایکس ری فرودگاه امام خمینی، یک دستگاه ایمنی است که برای بررسی و تشخیص اشیاء ممنوعه و خطرناک در بارهای مسافری و تجهیزات ایستگاه های هواپیمایی مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه با استفاده از پرتوهای ایکس، تصاویر دقیقی از بارها و تجهیزات مسافران تولید می کند و هر گونه شیء ممنوعه و خطرناک از جمله سلاح، مواد منفجره، مواد مخدر و ... را تشخیص می دهد. در فرودگاه امام خمینی، دستگاه ایکس-ری در بخش های مختلفی از فرودگاه از جمله ایستگاه های هواپیمایی، سالن های پرواز و بخش های مسافرین استفاده می شود تا امنیت و ایمنی پروازها و مسافران را تامین کند.
ادامه مطلب

آینده ایکس ری امنیتی

آینده ایکس ری امنیتی
ایکس ری های امنیتی به عنوان یکی از ابزارهای مهم در حوزه امنیت، همواره نقش مهمی در تشخیص و پیشگیری از تهدیدات امنیتی ایفا کرده اند و همچنان در آینده نیز ادامه خواهند داشت. با پیشرفت تکنولوژی، تکنیک های مختلفی برای بهبود عملکرد و ایمنی ایکس ری ها در حال توسعه هستند. ایکس ری امنیتی و یادگیری عمیق ایکس ری امنیتی یکی از مواردی است که می توان با استفاده از یادگیری عمیق بهبود بخشید. یادگیری عمیق یکی از روش های هوش مصنوعی است که با استفاده از شبکه های عصبی عمیق، به آموزش ماشین برای تشخیص الگوهای پیچیده و تصمیم گیری در موارد مختلف کمک می کند.
ادامه مطلب

راهنمای بازرسی ایکس ری چمدانی

راهنمای بازرسی ایکس ری چمدانی
بازرسی ایکس ری چمدانی در بسیاری از مراکز پرواز، در فرودگاه‌ها، مراکز پستی، و مراکز مرزی انجام می‌شود. این بازرسی برای کشف مواد مخدر، اسلحه، مواد نابودکننده، مواد شیمیایی خطرناک و هر نوع ماده ای که ممکن است برای جامعه خطرناک باشد، انجام می‌شود. بازرسی ایکس ری چمدانی به دو صورت دستی و خودکار (با استفاده از دستگاه‌های ایکس ری) انجام می‌شود.
ادامه مطلب

کیف تست برای ارزیابی عملکرد تصویربرداری دستگاه های ایکس ری امنیتی

کیف تست برای ارزیابی عملکرد تصویربرداری دستگاه های ایکس ری امنیتی
این کیف تست است که برای تست دستگاه‌های ایکس ری بازرسی استفاده می‌شود. کیف تست ایکس ری شامل اشیاء مختلفی است مانند اشیاء ساده مانند نوارهای فلزی، توپ‌های فلزی، اشیاء پلاستیکی و مواد آلی و غیره هستند. این اشیاء برای تست دقت تشخیص دستگاه‌های ایکس ری بازرسی به کار می‌روند. از مزایای استفاده از کیف تست ایکس ری می‌توان به بهبود دقت تشخیص دستگاه‌های ایکس ری بازرسی، ارائه یک معیار برای ارزیابی دستگاه‌های ایکس ری بازرسی، افزایش کیفیت تصاویر ایجاد شده توسط دستگاه‌های ایکس ری بازرسی و کاهش زمان تست و عیب‌یابی دستگاه‌های ایکس ری بازرسی اشاره کرد 
ادامه مطلب

استانداردهای مربوط به بازرسی با دستگاه ایکس ری در فرودگاه‌ها

استانداردهای مربوط به بازرسی با دستگاه ایکس ری در فرودگاه‌ها
در حوزه ایمنی و امنیت فرودگاه‌ها، استفاده از دستگاه‌های ایکس ری جهت بازرسی اشیاء و بارهای مسافران و بارهای هواپیماها بسیار مهم است. برخی از استانداردهای مربوط به بازرسی با دستگاه ایکس ری در فرودگاه‌ها عبارتند از: استاندارد ECAC Standard 3.1: این استاندارد توسط اتحادیه اروپا برای استفاده در فرودگاه‌های عضو اتحادیه اروپا تعریف شده است. این استاندارد شامل مواردی مانند فرمت تصویر و پردازش تصویر در دستگاه‌های ایکس ری است.
ادامه مطلب

سبد برگردان فرودگاهی

سبد برگردان فرودگاهی
سبد برگردان فرودگاهی (Airport Security Bins & Trays) مورد استفاده در فرودگاه ها و ورودی ترانزیت و سالن های ورودی استفاده از سبد برگردان چند سالی است که بین فرودگاه های دنیا رایج شده است برای سهولت و خدمت رسانی به مسافرین فرودگاه ها از این سبد ها برای جابجایی لوازم شخصی هنگام بازرسی در کنار دستگاه ایکس ری بازرسی استفاده می شود.     چه چیزی در سبدهای امنیتی …
ادامه مطلب

حضور شرکت رایان رشد افزار در نمایشگاه صنعت پست

حضور شرکت رایان رشد افزار در نمایشگاه صنعت پست
نمایشگاه صنعت پست، لجستیک، تجارت الکترونیک و صنایع وابسته با حضور زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات،محمود لیایی مدیرعامل شرکت‌ملی‌پست و جمعی از مسئولان وزارت ارتباطات و سایر سازمانها؛ شرکتهای دانش بنیان و استارتاپی عضو مرکز نوآوری پست و شرکت های خصوصی افتتاح شد‌ .     شرکت رایان رشد افزار با نمایش دستگاه های ایکس بازرسی آریوتک خود در این نمایشگاه حاضر شد.دستگاه ایکس ری چمدانی و کارگو آریوتک …
ادامه مطلب

نوشته های اخیر

دسته بندی ها

 اخبار روز حوزه تکنولوژی های بازرسی​​​​​​​