ایکسری و سیستم های بازرسی آریوتک

راهـــــکار دانــــــش بنیــــــان امنیــــــــت

02144716504  -  info@xrayariotek.ir

راکت بازرسی چیست و چگونه کار می‌کند؟​​​​​​​

در عصر دیجیتال هر حادثه کوچک و بزرگی در کسری از ثانیه در سراسر جهان خبرساز می‌شود. بی‌ارزش‌ترین حوادث هم می‌تواند از نظر سیاسی چالشی جدی برای یک کشور ایجاد کنند. به همین دلیل باید در مکان‌هایی که حساسیت بالایی در موردشان وجود دارد و حتی رخدادی کوچک نیز می‌تواند مانند یک بمب خبری بترکند، دقت ویژه‌ای داشت.
فرودگاه‌ها، سفارتخانه‌ها، مراکز نظامی و امنیتی، مجلس، دفتر ریاست‌جمهوری و افراد خاص باید از نظر امنیتی پوششی امن داشته باشند. از مهم‌ترین اتفاقاتی که در این اماکن می‌تواند رخ دهد، حضور افراد خطرناک همراه با سلاح‌های غیرمجاز است. راکت بازرسی یکی از ابزار‌های پرتابل برای بررسی بدنی افرادی است که به مکان‌های حساس و امنیتی ورود و خروج می‌کنند. اما راکت بازرسی چیست و چگونه کار می‌کند. در این مقاله همراه ایران رهیاب باشید تا راکت بازرسی را به‌طور ویژه بررسی کنیم.


راکت بازرسی چیست؟ ابزاری مطمئن برای شناسایی لوازم غیرمجاز
راکت بازرسی بدنی که به آن راکت فلزیاب دستی نیز می‌گویند، یک محصول کاربردی است که به کشف انوع فلزات آهنی و غیرآهنی، موبایل و قطعات الکترونیکی و برد الکتریکی کمک می‌کند. راکت بازرسی پرتابل و سبک است و توسط نگهبان‌ها و مسئولان ورود و خروج در ایستگاه‌های بازرسی به منظور جلوگیری از ورود افراد با ابراز‌های غیرمجاز، مورد استفاده قرار می‌گیرد.
خوشبختانه با رشد علم و فناوری امروزه ابزار‌های امنیتی زیادی در دسترس است که می‌توان برای تامین امنیت خانواده و اسناد و مدارک خود استفاده کرد. به‌طور مثال سرقت خودرو در ایران آمار بالایی دارد؛ به همین دلیل استفاده از ردیاب بری تامین امنیت خودرو الزامی است. با نصب جی پی اس خودرو می‌توانید از راه دور از موقعیت جغرافیایی دقیق خودروی خود مطلع شوید.


راکت بازرسی چگونه کار می‌کند؟ بازرسی بدنی در کمتر از 30 ثانیه
راکت بازرسی یک میدان مغناطیسی در اطراف خود ایجاد می‌کند. چنانچه یک قطعه الکترونیکی یا فلزی در محدوده راکت قرار بگیرد، ردیاب بوق می‌زند و بازرس از وجود قطعه الکترونیکی یا فلزی باخبر می‌شود. راکت بازرسی درجه‌بندی مغناطیسی دارد و هر چه میدان مغناطیسی که ایجاد می‌کند بیشتر و قوی‌تر باشد، سریع‌تر و بهتر می‌تواند فلز و لوازم الکترونیکی را شناسایی کند. به‌طور مثال با یک راکت بازرسی دستی می‌توان یک گوشی را از فاصله 3 تا 5 سانتی‌متری به راحتی شناسایی کرد.
امروزه بسیاری از ابزار‌های امنیتی از جمله راکت بازرسی، دستگاه شنود، ردیاب خودرو و ردیاب شخصی پرسنلی برای استفاده، نیازی به مجوز ندارند. اما اگر از ابزار‌های امنیتی برای جاسوسی افراد استفاده شود، طبق قانون مرتکب جرم شده‌اید. از چالش‌ برانگیزترین مسائلی که در ارتباط با ابزارهای امنیتی وجود دارد، استفاده از ابزارهای امنیتی علیه اعضای خانواده است. به‌طور مثال شنود و ردیابی گوشی همسر بدون کسب اجازه از طرف او، ممنوع است و جرم محسوب می‌شود.

کاربرد راکت بازرسی بدنی چیست؟
یکی از پرکاربردترین ابزار‌های بازرسی بدنی، راکت فلزیاب است. با استفاده از راکت بازرسی می‌توان از ورود هرگونه ابزار غیرمجاز همراه افراد در حین بازرسی جلوگیری به‌عمل آورد. افراد سودجو ممکن است به منظور تهدید، و تشویش اذهان عمومی از ابزار و لوازم غیرمجاز استفاده کنند و سعی داشته باشند تا با گروگان‌گیری و درخواست باج، معضلاتی را برای هر شخص و سازمانی به وجود آورند.
در فرودگاه‌ها، مراکز امنیتی و نظامی به منظور شناسایی قطعات الکترونیکی از موبایل تا فلش مموری و انواع فلزات آهنی و غیرآهنی از راکت بازرسی استفاده می‌کنند تا از بروز حوادث احتمالی جلوگیر کنند. از طرفی در برخی از مدارس به همراه داشتن موبایل ممنوع است. به همین دلیل در ورودی این مدارس نگهبان با استفاده از راکت بازرسی به راحتی موبایل دانش‌آموزان را کشف می‌کند. همچنین در بسیاری از امکان خاص ضبط صدا و فیلم ممنوع است. به همین دلیل از راکت بازرسی استفاده می‌شود تا از ورود افرادی که لوازم و تجهیزات ضبط صدا و تصویر همراه خود دارند، جلوگیری شود.


آیا راکت بازرسی ردیاب و دستگاه شنود را پیدا می‌کند؟
باتوجه به اینکه در ساخت ردیاب و شنود از برد الکترونیکی و قطعات فلزی استفاده شده است به راحتی می‌توان هر‌گونه ردیاب شخصی پرسنلی، ردیاب خودرو و دستگاه شنود را با استفاده از راکت بازرسی پیدا کرد. راکت بازرسی در انواع مدل‌ها و با قدرت مغناطیسی مختلف وجود دارد؛ در برخی از راکت‌ها میدان مغناطیسی ضعیف است و باید برای شناسایی اشیای فلزی راکت را در نزدیکی خودرو یا شخص مورد نظر قرار داد.


چرا استفاده از راکت بازرسی در مراکز مهم از جمله فرودگاه‌ها الزامی است؟
پیشگیری بهتر از درمان است. وقتی لوازم غیرمجازی مانند چاقو، اسلحه و جسم نوک تیز توسط افراد خطرناک وارد هواپیما شود، با استفاده از آن سلاح‌ها می‌تواند خلبان را تهدید کند که مقصد مثلاً داخلی خود را به سمت کشوری دیگر تغییر دهد. اگر در گیت‌های فرودگاه مسافران طی مراحلی بازرسی بدنی نشوند، چنین فجایعی ممکن است روی دهد. در حین پرواز خلبان جز تماس با مراقبت ویژه ممکن است نتواند افراد خطرناک را از تصمیم خود منصرف کند. به همین دلیل استفاده از راکت بازرسی در مراکز مهم از جمله فرودگاه‌ها الزامی است، تا اشیا و سلاح‌های غیرمجاز کشف و از ورود افراد خطرناک به هواپیما جلوگیری شود.


نحوه بازرسی بدنی در فرودگاه
بخش بازرسی در فرودگاه از اهمیت بالای برخوردار می‌باشد. و این روند بسیار طولانی و، وقت گیر می‌باشد. چون بعد از رد شدن از گیت‌های فلزیاب دوباره بازرسی بدنی به صورت دستی صورت می‌گیرد، که برای دقیق تر بازرسی و امنیت بالا از راکت بازرسی فیزیکی استفاده می‌گردد، که با استفاده از این راکت فلزیاب هم سرعت العمل بالاتری دارد و همین جلوگیری ازخطای انسانی می‌گردد.


معرفی بهترین راکت بازرسی بدنی
بهترین راکت بازرسی از نظر مصرف کننده به این صورت است که از کوچکترین فلزات یا قطعات الکترونیکی را شناسایی کنند . از نظر کارشناسان بهترین راکت بازرسی بدنی به این صورت است که شناسایی دقیق تر و قدرت این را داشته باشد ، قابلیت تنطیم درجه حساسیت را داشته باشد، تا برای بازرسی بهتر برای مصرف کننده باشد.
بعد از موارد فوق باید به نوع ساخت مناسب ، وزن و حجم کم داشته باشد، که در استفاده روزانه بهترین کارایی را ایجاد کنند. و در ساخت آن از قطعات با کیفیت بهتر استفاده شده باشد.


۵ فاکتور مهم در انتخاب بهترین  راکت بازرسی بدنی
قدرت شارژ باتری
وزن سبک و حمل راحت
قابلیت تنظیم حساسیت و قدرت تشخیص
گارانتی و خدمات پشتیبانی
قیمت راکت بازرسی بدنی


آیا راکت بازرسی بدنی فلزیاب بی خطر است؟
انجمن فیزیک سلامت یک تحقیق در مورد گیت فرودگاه کرده اند که در آن می گویند: “حتی اگر میادین مغناطیسی ایجاد شده توسط گیت فلزیاب نوعی تشعشع می باشد، با این وجود پرتویی که دستگاه منتشر می ‌شود غیر یونیزه ( اثرات سلامتی تابش‌های غیر یونیزه می‌باشد. برای اثرات منفی این تابش‌های یونیزه، مسمومیت براثر پرتو را ببینید.)از خود منتشر می کند. و باعث آسیب بیولوژیکی نمی شود.
بنابراین حتی قرار گرفتن به طور مکرر در معرض ردیاب های فلزی یا گیت فلزیاب خطر پرتوی ندارد. و برای سلامتی افراد خطری ندارد.

۵
از ۵
۵ مشارکت کننده

نیاز به مشاوره رایگان دارید؟ با ما تماس بگیرید!

۰۲۱-44716504

شماره تماس آریوتک برای مشاوره در مورد ایکسری

محصولات آریوتک