ایکسری و سیستم های بازرسی آریوتک

اسکنر امنیتی فرودگاه چیست؟

اسکنر امنیتی فرودگاه چیست؟

همانطور که از نام آن مشخص است، اسکنر امنیتی فرودگاه (ایکس ری - XRAY) چمدان ها وسایل همراه تمامی مسافران را در فرودگاه به دقت اسکن می کند تا امنیت کامل را تضمین کند. بر این ساس، اسکنر می تواند اقلام غیرقانونی مانند چاقو، سلاح، مواد مخدر، اسلحه، مواد منفجره، مواد شیمیایی مضر و غیره را شناسایی کند. به این ترتیب افرادی که آنها را حمل می کنند در فرودگاه ها دستگیر می شوند. اسکنر امنیتی فرودگاه هر چمدان و کیف دستی را بررسی می کند تا تهدیدات احتمالی را شناسایی کند. مسافران برای بررسی کامل امنیتی باید کیف خود را روی تسمه نقاله بگذارند. مسئولان از طریق مانیتور چمدان ها را بررسی می کنند، اگر چیزی مشکوک به نظر برسد، چمدان را باز کرده و با جزئیات بازرسی را انجام می دهند. بازرسی بدنی نقش مهمی در غربالگری امنیتی دارد. از مسافران خواسته می شود از گیت تردد فلزیاب عبور کنند، در صورتی که مسافر همراه خود اشیا فلزی داشته باشد، اسکنر صدای زنگ هشدار را منتشر می‌کند.


چرا به یک اسکنر امنیتی فرودگاه نیاز داریم؟ا

فرودگاه کانون حملات تروریستی و اعمال غیرقانونی است. به این دلیل که تعداد زیادی از مردم به صورت شبانه روزی از فرودگاه ها عبور می کنند و همیشه پر از جمعیت هستند. پس امنیت به بالاترین اولویت در فرودگاه تبدیل می شود.  علاوه بر این، افسران فرودگاه باید حداکثر امنیت را برای هر مسافر تضمین کنند. بازرسی سریع امنیتی فرودگاه به پروازها کمک می کند تا با خیال راحت به مقصد برسند. به همین ترتیب، هیچ فرد مشکوکی یا کالای بدون بررسی کامل امنیتی وارد هواپیما نخواهد شد. به همین دلیل انجام یک بازرسی امنیتی کامل در فرودگاه با استفاده از اسکنر امنیتی الزامی است. اهمیت امنیت فرودگاه در طول زمان تکامل یافته است. چند دهه پیش، امنیت فرودگاه نه یک نگرانی بزرگ بود و نه آنقدر سختگیرانه. با این حال، مجموعه ای از حملات تروریستی، قاچاق، بمب گذاری، هواپیماربایی و قاچاق مواد مخدر نگرانی بزرگی را در سطح ملی و بین المللی برمی انگیزد. این زمانی بود که تدابیر امنیتی در فرودگاه تشدید شد. در ابتدا افسران فرودگاه در حالت دستی کامل و بدون هیچ گونه اتوماسیونی مسافران را بازرسی می کردند و این یک عامل شناخته شده است که کار دستی همیشه وقت گیر است، اینطور نیست؟ در واقع، قبلاً در یک مقطع زمانی غفلت از حریم خصوصی وجود داشت. پس از راه اندازی دستگاه های بازرسی دیجیتال خودکار، همه این مسائل حل شد. با کمک اسکنرهای امنیتی مدرن فرودگاهی، امکان شناسایی سریع و دقیق کالاهای غیرقانونی وجود دارد. از این رو، هم افسران فرودگاه و هم مسافران توانستند در زمان صرفه جویی کنند. نه تنها در فرودگاه‌ها، بلکه این اسکنرهای امنیتی در غربالگری محموله درمراکز حمل و نقل، دادگاه‌ه، زندان ها و غیره نصب می‌شوند. حتی بخش‌های صنعتی، بخش‌های دولتی و نقاط عمومی شروع به استفاده از این اسکنرهای امنیتی برای اطمینان از ایمنی کرده‌اند.


آیا اسکنر امنیتی فرودگاه ایمن است؟

بسیاری از مردم ممکن است بخاطر اشعه ایکس نگران باشند آیا اسکنر امنیتی فرودگاه ایمن است یا خیر ؟ حتی ممکن است فکر کنید قرار گرفتن در معرض تابش امواج الکترومغناطیسی ممکن است به سلامت شما آسیب برساند. درادامه موارد که خیال شما را از ایمنی راحت می کنند لیست شده است:

  • اسکنر امنیتی فرودگاه فقط در صورت روشن کردن دستگاه، اشعه ایکس ساطع می کند.
  • به دلیل در دسترس بودن محافظ، مدت زمان قرار گرفتن در معرض اشعه ایکس کاملا تحت کنترل خواهد بود.
  •  آیا به پرده های ضخیم سربی در کناره های دستگاه امنیتی توجه کرده اید؟ آیا فکر می کنید آنها برای جلوگیری از گرد و غبار هستند؟ نه دقیقا. وجود سرب به محافظت موثر از اشعه ایکس کمک می کند.
  • فقط دوز تعیین شده تابش توسط اسکنر امنیتی فرودگاه ساطع می شود.
  • همیشه به خاطر داشته باشید که دوز تشعشع اسکنر امنیتی فرودگاه و یک گوشی موبایل تقریباً یکسان است و کاملاً ناچیز است. بنابراین، هنگام عبور از اسکنر یا ایستادن در کنار آن، ایمن خواهید ماند.
  •  به عنوان مثال، ممکن است با سناریویی مواجه شده باشید که در آن مردم در حین غربالگری امنیتی برای برداشتن کیف های خود از تسمه نقاله عجله دارند. گاهی اوقات، آنها برای بیرون آمدن چمدان خود به خود پس از غربالگری مکث نمی کنند. در این صورت، آیا آن قرار گرفتن به شما آسیب می رساند؟ پاسخ منفی است. دلیل آن محدودیت دوز تابش است. مانند اینکه در حین انجام معاینه پزشکی اشعه ایکس هیچ اثر بدی نخواهید داشت، در طول غربالگری فرودگاه نیز ایمن خواهید بود.
  • به طور مشابه، سناریوی دیگری را تصور کنید که در آن ممکن است با این فکر که آیا مواد غذایی داخل کیف شما به دلیل اشعه ایکس تحت تأثیر قرار می‌گیرند، نگران شده باشید. باز هم غذای شما بی خطر است. همانطور که قبلا ذکر شد، دوز تابش بسیار کم است که در آن غذا فقط یک بار اسکن می شود. از این رو، هیچ آسیبی را به همراه نخواهد داشت.
  • اسکنر امنیتی فرودگاه که به درستی تایید شده است، به شدت از مقررات مربوط به محدودیت تشعشع و استفاده از آن پیروی می کند. چندین دستورالعمل برای اطمینان از ایمنی تجهیزات و همچنین سلامت اپراتور وجود دارد.

- در ایالات متحده، دستورالعمل های تشعشع توسط استاندارد آمریکایی 1020.40 CFR اجرا می شود.

- در انگلستان، این مقررات مربوط به تشعشعات یونیزه 1999 است که دستورالعمل های تشعشعات را اجرا می کند.

مهمتر از همه، آیا فکر می کنید می توانید از اسکنرهای امنیتی فرودگاه انصراف دهید؟ در ایالات متحده، امکان انصراف از اسکن و جستجوی لمسی وجود دارد. با این حال، شما نمی توانید این کار را در بریتانیا انجام دهید، اگر مسافری از عبور از اسکنر بدن امتناع کند، نمی تواند پرواز کند.


نتیجه گیری

اکنون، زمان تغییر کرده است. انجام یک بررسی امنیتی در فرودگاه کار آسانی نیست. قاچاقچیان و تروریست ها ممکن است راه های ابتکاری زیادی برای انجام کارهای غیرقانونی خود در فرودگاه بیابند، با این حال، اسکنرهای امنیتی فرودگاه مدرن ما برای شناسایی سریع کالاهای غیرقانونی کاملاً مجهز هستند. این اسکنرها می توانند در زمان و نیروی انسانی صرفه جویی کنند. مهمتر از همه، آنها هدف اصلی را برآورده می کنند: ایمنی حداکثر با حفاظت کامل.

با این حال، شاید تاکنون اهمیت یک اسکنر امنیتی فرودگاهی با فناوری پیشرفته را درک کرده باشید. از این رو، زمان آن فرا رسیده است که آنها را از تامین کنندگان مشتری پسند خریداری کنید که خود را با به روز رسانی فناوری تطبیق می دهند.  هزینه، صلاحیت، راحتی کارکنان و رضایت مشتری واقعا مهم است! اینجاست که ایکس ری و سیستم های بازرسی آریوتک برای رسیدن به سطح اول امنیت در بازار بین المللی تلاش می کند تا با نوآوری بی وقفه در فناوری رضایت مشتری را جلب کند. فناوری آریوتک تلاش می‌کند تا خدمات، محصولات و راه‌حل‌های امنیتی پیشرفته‌تری را در بخش ایمنی توسعه دهد.

۵
از ۵
۴ مشارکت کننده

نیاز به مشاوره رایگان دارید؟ با ما تماس بگیرید!

۰۲۱-44716504

شماره تماس آریوتک برای مشاوره در مورد ایکسری

محصولات آریوتک