ایکسری و سیستم های بازرسی آریوتک

ایکس ری بازرسی بدنی Body Scanners

ایکس ری بازرسی بدنی Body Scanners

 

استفاده از ایکس ری بازرسی بدنی(Body Scanners): امنیت و کاربرد آن 

در جهت تامین امنیت و کاهش ریسک های مرتبط با ورود اشیاء ممنوعه به محیط های حساس مانند فرودگاه ها و مراکز امنیتی، استفاده از فناوری های پیشرفته و موثر ضروری است. یکی از این تکنولوژی ها ایکس ری بازری بدنی است که در این پست و به بررسی کاربردها و اهمیت آن در امنیت حوزه های مختلف می پردازیم.

اسکنر تمام بدن، یک دستگاه امنیتی است که برای غربالگری افراد و تشخیص اشیاء ممنوعه بدون نیاز به خارج کردن لباس‌ها ی تماس فیزیکی به کار می‌رود. این دستگاه قادر است اشیاء روی یا درون بدن افراد را شناسای کند. برخف فلزیاب‌ها که تنها قادر به شناسی اشیاء فلزی هستند، اسکنرهای تمام بدن قادر به شناسایی اشیاء غیرفلز نیز هستند. این ویژگی از اهمیت بالای برخوردار است زیرا بعد از رویدادای بمباران هواپیماهای مسافربری در ده 2000، نیاز به شناسایی اشیاء غیرفلزی نیز احساس شد.
علاوه بر اشیاء ممنوعه، برخی از اسکنرهای تمام بدن قادر به تشیص اقلام بلعیده شده یا مخفیده در حفره‌ای بدن فرد نیز هستند. این امر برای کنترل قاچاقچیان موادمخدر و افرادی که اقلام ممنوعه را درون بدن خود پنهان می‌کنند، بسیار حائز اهمیت است.
از سال 2007 به بعد، اسکنرهای تمام بدن در بسیاری از کشورها در فرودگاه‌ها و ایستگاه‌های قطار نصب شده و به عنوان جایگزینی برای فلزیاب‌ها استفاده می‌شوند. این دستگاه‌ها با تکمیل و تقویت قابلیت‌های فلزیاب‌ها، بهبود قابل توجهی در امنیت و غربالگری افراد در مراکز حمل و نقل جمعی ایجاد کرده‌اند.

 

در عمل، سه فناوری متمایز در استفاده از اسکنرهای تمام بدن مورد استفاده قرار می‌گیرند:


اسکنرهای موج میلی‌متری (Millimeter wave scanners): این دستگاه‌ها از تشعشعات الکترومغناطیسی غیریونیزان مشابه فرستنده‌های بی‌سیم استفاده می‌کنند. آنها در باند رادیویی با فرکانس بسیار بالا (EHF) که فرکانس کمتری نسبت به نور مرئی دارد، عمل می‌کنند. خطرات سلامتی این دستگاه‌ها هنوز مورد بررسی قرار می‌گیرد و شواهد متفاوتی در این زمینه وجود دارد. با این حال، این اسکنرها تشعشعات یونیزان تولید نمی‌کنند.


اسکنرهای مبتنی بر اشعه ایکس(X-ray-based scanners): اسکنرهای پرتو ایکس (Backscatter X-ray ) از تشعشعات با دوز پایین برای تشخیص اشیاء فلزی و غیرفلزی مشکوک استفاده می‌کنند که در زیر لباس یا کفش و در حفره‌های بدن انسان پنهان شده‌اند. این اسکنرها دوز تابش کمی دارند و برخی مشکلات ایمنی در مورد استفاده از آنها مطرح شده است.


اسکنرهای اشعه ایکس انتقالی(Transmission X-ray scanners): این نوع از اسکنرهای تمام بدن از تشعشعات نافذ با دوز بالاتر استفاده می‌کنند که از بدن انسان عبور می‌کند و سپس توسط آشکارسازها یا آرایه‌های آشکارسازی دیگر گرفته می‌شود. این دستگاه‌ها قادرند اشیاء پنهان شده نه تنها در زیر لباس، بلکه در داخل بدن انسان (مانند داروهایی که توسط قاچاقچیان در معده حمل می‌شوند) یا در حفره‌های طبیعی را تشخیص دهند. دوز تابش دریافتی این نوع اسکنرها معمولاً بیشتر از دوز اسکنرهای مبتنی بر اشعه ایکس است.


اسکنرهای هدایت حرارتی مادون قرمز(Infra-red thermal conductivity scanners): این دستگاه‌ها از تشعشعات الکترومغناطیسی برای نفوذ به بدن یا لباس استفاده نمی‌کنند. آنها از اختلاف دمای جزئی بر روی سطح لباس برای تشخیص اجسام خارجی استفاده می‌کنند. با تغییر دمای سطح لباس با استفاده از هوای گرم، اجسام خارجی را می‌توان شناسایی کرد. این دستگاه‌ها کمتر در مقایسه با دو نوع قبلی از اسکنرها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

هر یک از این فناوری‌ها ویژگی‌ها و محدودیت‌های خود را دارند و در برخی مواقع بر اساس استفاده مورد نظر و شرایط انتخاب می‌شوند.
 

استفاده از اسکنرهای تمام بدن همواره مورد انتقاد و بحث قرار گرفته است. مسافران و  مراجعان اعتراض کرده‌اند که نمایش تصاویر بدن برهنه آنها به ماموران غربالگری یا ضبط شده توسط دولت، تخلفی از حقوق اولیه بشر و نقض حریم خصوصی است. مخالفان این تصویربرداری معتقدند که این روش‌ها بدون دلیل احتمالی و براساس جستجوهای نوار مجازی استفاده می‌شوند و از منظر آنها غیرقانونی هستند.
با این حال، فناوری کنونی کمتر مداخله‌گر است و به دلیل مسائل مربوط به حریم خصوصی، اکثر مردم می‌توانند از این اسکن‌ها امتناع کنند و به جای آن یک روش سنتی pat-down را انتخاب کنند. 
به دلایل حفظ حریم خصوصی و امنیتی، نمایشگر این تصاویر به طور کلی برای سایر مسافران قابل مشاهده نیست و در برخی مواقع در اتاق جداگانه‌ای قرار می‌گیرد که اپراتور نمی‌تواند چهره شخص مورد بررسی را ببیند. اسکنرهای اشعه ایکس انتقالی ادعا می‌کنند که نسبت به حریم خصوصی خنثی‌تر هستند زیرا تقریباً هیچ راهی برای تشخیص افراد وجود ندارد، اما همچنین از نرم‌افزارهایی استفاده می‌کنند که مسائل مربوط به حریم خصوصی را پنهان می‌کند.
تاکید بر حفظ حریم خصوصی و بهره‌گیری از فناوری‌هایی که حقوق افراد را نقض نکنند، موضوعی بسیار حائز اهمیت است و باید با توجه به ملاحظات امنیتی و قوانین مربوطه بهبود یابد.

 

Schiphol در هلند اولین فرودگاه در جهان بود که پس از آزمایش با پرسنل پرواز ، اسکنر بدن امواج میلی‌متری SafeView را در مقیاس بزرگ پیاده‌سازی کرد. (در 15 می 2007، دو مورد از 17 اسکن امنیتی خریداری شده نصب شد.)

دولت ایتالیا برنامه ریزی کرده بود که اسکنرهای تمام بدن را در تمام فرودگاه ها و ایستگاه های قطار در سراسر کشور نصب کند، اما در سپتامبر 2010 اعلام کرد که قصد دارد اسکنرها را از فرودگاه ها حذف کند و آنها را "کند و ناکارآمد" خواند.

اتحادیه اروپا در حال حاضر به کشورهای عضو این امکان را می دهد که تصمیم بگیرند که آیا اسکنرهای تمام بدن را در کشورهای خود اجرا کنند یا خیر.

 

خلاصه:


استفاده از ایکس ری بازرسی بدنی به عنوان یکی از تکنولوژی های پیشرفته و موثر در امنیت حوزه های حساس، به ما امکان می دهد تا با دقت بالا اشیاء ممنوعه و خطرناک را در محیط های مختلف تشخیص داده و از آن جلوگیری کنیم. همچنین، با رعایت نکات ایمنی و خرید مناسب، می توانیم به طور بهتری از این تکنولوژی استفاده کنیم.
امیدوارم که این پست وب به شما اطلاعات کافی درباره ایکس ری بازرسی بدنی را ارائه داده و به نیازهای شما در این زمینه پاسخ داده باشد.

۵
از ۵
۳ مشارکت کننده
Mike Gustman گفت:
This service is perfect for boosting your local business' visibility on the map in a specific location.

We provide Google Maps listing management, optimization, and promotion services that cover everything needed to rank in the Google 3-Pack.

More info:
https://www.speed-seo.net/ranking-in-the-maps-means-sales/


Thanks and Regards
Mike Gustman


PS: Want a ONE-TIME comprehensive local plan that covers everything?
https://www.speed-seo.net/product/local-seo-bundle/
Mike Shackley گفت:
Hi there

Just checked your xrayariotek.ir baclink profile, I noticed a moderate percentage of toxic links pointing to your website

We will investigate each link for its toxicity and perform a professional clean up for you free of charge.

Start recovering your ranks today:
https://www.hilkom-digital.de/professional-linksprofile-clean-up-service/

Regards
Mike Shackley
Hilkom Digital SEO Experts
https://www.hilkom-digital.de/

نیاز به مشاوره رایگان دارید؟ با ما تماس بگیرید!

۰۲۱-44716504

شماره تماس آریوتک برای مشاوره در مورد ایکسری

محصولات آریوتک