ایکسری و سیستم های بازرسی آریوتک

هشدارهای قبل از روشن کردن دستگاه های X-Ray + دستورالعمل های ایمنی

هشدارهای قبل از روشن کردن دستگاه X-Ray + دستورالعمل های ایمنی

 

هشدارهای قبل از روشن کردن دستگاه های X-Ray بازرسی 

 

دستگاه X-Ray یکی از تکنولوژی‌های پیشرفته در سیستم های بازرسی و امنیتی است که استفاده‌های متنوعی دارد. اما قبل از روشن کردن این دستگاه، باید به مواردی توجه کرد تا از وقوع هرگونه آسیب و خطرات جلوگیری شود.

  1. بررسی صفحه کلید و کابل‌ها 

  2. بررسی پرده‌های سربی

  3. بررسی نوار نقاله

  4. بررسی رولرها

اولین موردی که باید بررسی شود، نمایشگر، صفحه کلید و کابل‌های قابل رویت است. در صورت وجود آسیب دیدگی در این بخش‌ها، به هیچ عنوان نباید دستگاه را روشن کرد و باید آن را از برق خارج کرد. استفاده از دستگاهی که در بخش‌های فوق دارای آسیب است، می‌تواند خطرات جدی برای افراد ایجاد کند.

 

بررسی صفحه کلید و کابل‌ها x-ray

 

پرده‌های سربی نیز باید مورد بررسی قرار گیرند. لازم است این پرده‌ها از نظر پارگی، کنار رفتگی و افتادن در هر دو سمت تونل مورد بررسی قرار گیرند. در صورت رویت هریک از موارد فوق، باید از روشن کردن دستگاه پرهیز شود. زیرا این خطرات می‌توانند به پرتوگیری افراد منجر شوند.

 

بررسی پرده‌های سربی ایکس ری

 

لبه‌های نوار نقاله نیز باید مورد بررسی قرار گیرند. در صورت پاره بودن لبه‌های نوار نقاله، باید از کار با دستگاه امتناع کرده و از آسیب دیدگی بیشتر نوار نقاله جلوگیری شود. در صورت پاره بودن لبه های نوار نقاله از کار با دستگاه امتناع کرده و از آسیب دیدگی بیشتر نوار نقاله جلوگیری کنید.

 

بررسی لبه‌های نوار نقاله ایکسری

 

همچنین، قبل از روشن کردن دستگاه باید از عدم وجود اشیا بین رولرها و استحکام آنها اطمینان حاصل شود. در صورت آسیب دیدگی رولرها، احتمال خارج شدن رولر از جای اصلی خود وجود دارد. بنابراین، این مورد نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

در نهایت، لازم است توجه داشته باشید که قبل از هرگونه اقدام، بهتر است دستگاه X-Ray را به صورت کامل بررسی کرده و اطمینان حاصل شوید که هیچ خطری برای کاربران وجود ندارد. این اقدامات کوچک می‌توانند از وقوع حوادث و آسیب‌های جدی جلوگیری کنند و امنیت کاربران را تضمین کنند.


برای مطاعه بیشتر در خصوص دستورالعمل های ایمنی می توانید به مقاله "دستورالعمل های ایمنی و هشدارهای نصب و نگهداری دستگاه ایکس ری  بازرسی " رجوع کنید.

 

ARIOTEK

۵
از ۵
۶ مشارکت کننده

نیاز به مشاوره رایگان دارید؟ با ما تماس بگیرید!

۰۲۱-44716504

شماره تماس آریوتک برای مشاوره در مورد ایکسری

محصولات آریوتک