ایکسری و سیستم های بازرسی آریوتک

نحوه عملیات بازرسی با دستگاه ایکس ری (X-RAY)

نحوه عملیات بازرسی با دستگاه ایکس ری (X-RAY)

 

نحوه عملیات بازرسی با دستگاه ایکس ری (X-RAY)+ نکات و هشدار ها

 

دستگاه ایکس ری (X-RAY)، یکی از ابزارهای مهم در امنیت و بازرسی بسته‌ها است که با استفاده از پرتو ایکس، قادر به تصویربرداری و بررسی محتوای بسته‌ها می‌باشد. در این مقاله، به نحوه عملیات بازرسی با دستگاه ایکس ری (X-RAY) می‌پردازیم.

 

قرار دادن بسته‌ها بر روی رولرهای دستگاه:

 

قبل از قرار دادن بسته‌ها روی رولرها و نوار نقاله دستگاه، نکات ایمنی زیر را در نظر بگیرید:

 

1. ابتدا اطمینان حاصل کنید که درون تونل دستگاه خالی است و هیچ مانعی وجود ندارد.

در هنگام روشن کردن دستگاه، از لمس، نشستن و یا ایستادن افراد بر روی نوار نقاله جلوگیری کنید و فاصله ایمنی بین افراد و دستگاه را رعایت کنید.

 

2. از بازرسی بسته‌های کثیف، مرطوب و خیس خودداری کنید. همچنین اشیا تیز و بسته‌هایی که احتمال آسیب رساندن به نوار نقاله را دارند، قرار ندهید.

 

برای بازرسی بسته‌ها با استفاده از دستگاه ایکس ری (X-RAY)، به موارد زیر توجه کنید:

 

1. بسته‌ها را در جلوی پرده سربی و در وسط نوار نقاله قرار دهید. این بسته‌ها در زمان عبور از تونل دستگاه تحت تشعشع قرار می‌گیرند و تصاویر آنها در دستگاه ثبت می‌شود.

2. در صورتی که بسته‌ها بزرگ هستند، نوار نقاله را متوقف کرده و بسته مورد نظر را روی آن قرار داده و سپس نوار نقاله را به حرکت درآورده و بازرسی را انجام دهید.

3. در صورتی که بسته‌ها کوچک هستند، آنها را در صورت نیاز بر روی سبد پلاستیکی (سبد برگردان فرودگاهی) قرار داده و سپس بر روی رولرها قرار دهید تا از قرار گرفتن بسته‌ها در بین رولرها اجتناب شود.

4. در صورتی که تعداد بسته‌های بازرسی زیاد است، به منظور حفظ کیفیت تصاویر اسکن شده، بهتر است فاصله 30 سانتیمتری بین بسته‌ها رعایت شود. این کار باعث می‌شود که زمانیکه بسته اول وارد تونل شد، بسته بعدی بر روی نوار نقاله قرار بگیرد و بازرسی آن انجام شود.

5. در صورت بازرسی بسته‌های بسیار سنگین، به منظور عدم آسیب‌رسانی به موتور دستگاه، برای بازرسی بعدی حداقل فاصله 50 سانتیمتری را رعایت کنید.

دستگاه ایکس ری (X-RAY)، ابزاری قدرتمند در بازرسی بسته‌ها است که با رعایت نکات ایمنی و راهنمایی‌های فوق، می‌توان به بهترین نتیجه در عملیات بازرسی دست یافت. این دستگاه در امنیت مراکز، فرودگاه‌ها، پست‌ها و سایر مکان‌هایی که بازرسی بسته‌ها انجام می‌شود، بسیار مؤثر و کارآمد است.

 

ایکس ری بازرسی آریوتک

۵
از ۵
۵ مشارکت کننده

نیاز به مشاوره رایگان دارید؟ با ما تماس بگیرید!

۰۲۱-44716504

شماره تماس آریوتک برای مشاوره در مورد ایکسری

محصولات آریوتک